Pro měření výkonu vozidel jsme vybaveni zařízením SuperFlow SF-880E AWD s možností měření vozidel s pohonem 4x4 a výkonem až 2.500HP. Válce mají průměr 1.066mm, pneumatika měřeného vozidla se chová stejně jako na kvalitní silnici a nedochází k jejímu bodovému zahřívání či přehřívání.
Při měření výkonu je nutné dostatečné chlazení, běžné ventilátory pro cirkulaci vzduchu uvnitř místnosti nejsou dostačující. K chlazení motoru a součástí při měření používáme výkonné ventilátory s výkonem 2x 18kW a rychlostí proudění vzduchu 106km/h. Veškerý vzduch jde přes velice jemné filtry. Díky tomuto způsobu chlazení můžeme zaručit opakovatelnost a přesnost zkoušky.
Válcová zkušebna výkonu se používá ke zjištění reálného výkonu motoru jak v případě provádění různých úprav, tak i zjištění reálného výkonu neupraveného motoru pro zjištění případných závad (např. na vstřikovacím ústrojí). Ve srovnání s různými OBD měřicími programy je měření výkonu motoru na válcové brzdě naprosto přesné.
Po provedení měření obdržíte protokol s naměřenými údaji, křivkou výkonu a krouticího momentu. Z měření můžeme na přání zákazníka pořídit videozáznam ve full HD kvalitě, případně fotografie ve vysoké kvalitě.
Pro přesný výsledek měření je nutná provozní teplota motoru. Vozidlo najede na měřící stolici a je pevně přikurtováno tak, aby nemohlo dojít k sebemenšímu pohybu vozidla na kteroukoli stranu. Poté je přistoupeno k samotnému měření.
Při měření vozidla jsou data přenášena do počítače, kde se provádí výpočet průběhu výkonu a kroutícího momentu a zpracování dalších veličin. Následně je možné výsledek vytisknout popř. uložit do souboru. Pokud se provádí měření před a po úpravě, je možné tyto měření vytisknout každé zvlášť nebo dohromady v jednom grafu, tak aby bylo možné porovnat obě měření.
Zákazník může měření sledovat z bezpečného místa tomuto účelu vyhrazenému.
Vozidlo je při měření vystaveno maximálnímu zrychlení na čtvrtý rychlostní stupeň stejně, jako kdyby byla tato zkouška provedena v běžném provozu na silnici. Riziko poškození vozu je proto zcela srovnatelné s běžným provozem. Přesto však zákazník bere na vědomí a stvrzuje, že je vozidlo v dobrém technickém stavu schopném této zkoušky, zejména kvalita rozvodového řemenu, stav turbodmychadla (je-li jím vozidlo vybaveno), stav pneumatik, atd. Nemůžeme ručit za případné přetržení rozvodového řemene zaviněného jeho opotřebením.
V případě poškození vozidla vlivem špatné obsluhy válcové brzdy - např. přetržení úvazu a následného poškození vozidla vlivem sjetí z válce neseme za tyto případy odpovědnost a jsme pro tyto rizika pojištěni.
Výkon u vozidel s automatickou převodovkou, kde nelze volit jednotlivé rychlosti, nelze přesně změřit vzhledem k určitým omezením tohoto typu převodovky. Měření je prováděno na vybraný převodový stupeň od nízkých do vysokých otáček motoru, což není možné u převodovek které neumožňují přímé řazení rychlostí. Dále nám měření velmi stěžuje tzv. kickdown, který znemožňuje sešlápnutí plynového pedálu na 100%, neboť by automatická převodovka podřadila o daný počet stupňů a měření znemožnila úplně. Proto vozy s některými typy automatických převodovek nelze měřit vůbec, u ostatních jsou možné odchylky a nelze výsledek považovat za přesný. Způsob, jak přesně změřit výkon vozidla s automatickou nepřímo řazenou převodovkou bohužel není.
Vozidla s převodovkami DSG a přímo řazenými automatickými převodovkami lze změřit s velice malou odchylkou.
V případě zjevného úniku kapalin z motoru nebo převodovky nebude měření výkonu provedeno! U znečištěných vozidel - zejména od bláta - nebude měření provedeno! V případě znečištění válcové zkušebny provozními kapalinami nebo jinými látkami v průběhu měření, bude účtován poplatek za čištění válcové zkušebny 6.000 Kč bez DPH nebo dle rozsahu znečištění!
Vozidlo je nutné přistavit se zásobou paliva minimálně 1/4 nádrže. U vozidel s méně palivem nebude měření provedeno!
měření výkonu před a po úpravě | v ceně úpravy | |
měření výkonu | 3.000 Kč bez DPH | |
měření výkonu (nad 400HP dle TP) | 4.500 Kč bez DPH | |
pronájem válcové zkušebny (min. 2 hodiny) | 5.000 Kč bez DPH za hodinu |
Jedná se o nejmodernější válcovou zkušebnu na trhu a ve spojení s výkonnou vzduchotechnikou je jediná svého druhu ve střední evropě.
Pokročilý ovládací software umožňuje i po skončení měření (ladění) zpětně přehrávat celý průběh a zkontrolovat tak veškeré parametry.
Maximální měřitelný výkon - dynamická zkouška 2.500HP
Maximální měřitelný výkon - statická zkouška 1.600HP
Výkon ventilátorů chlazení 2x 18kW
Objem průtoku chladicího vzduchu na plný výkon75.000 m3/h